לוותר על המקום הראשון בגוגל

מרבית השיחות שאני מקבל ממתעניינים בשירותי השיווק באינטרנט שאנחנו מבצעים מתחילות ב-2 שאלות קבועות

1. האם אתם עושים קידום בגוגל?
2. כמה יעלה לי להיות ראשון בתחום הפעילות שלי?

אז אמנם כן, הצוות שלנו כולל גם אנשי SEO המתמחים בקידום אורגני בגוגל, אבל ההשקעה בקידום אורגני על מנת להיות ראשון בגוגל היא חסרת תוחלת ללא כל הצדקה עסקית משמעותית.

לאחר סדרת עדכוני הפינגווין, פנדה ודומיהם גוגל מזהה כיום כמעט כל טריק קידומי, וניתן להניח בוודאות גבוהה שגם כאלו שעדיין לא מזוהים יפוצחו וינוטרלו בתקופות הקרובות, כך שכל השקעה בתחום משולה להנחת התקציב על קרן צבי שיכור ומשתולל ביער עמוס מכשולים וחיות טרף.

במקום זה אני ממליץ בחום על אסטרטגיית תוכן שיווקית אשר כרווח נלווה גם תתרום לקידום האורגני שלנו.

להתקדם בלי לקדם

ההמלצה שלי היא להשקיע באסטרטגיית תוכן אפקטיבית הכוללת תוצרים חווייתיים מפעילות הארגון בצד ידע מקצועי פנימי וחיצוני אותו נרתום ליצירת תוכן איכותי, מעניין וייחודי.

יש סיבה שבגללה גוגל ויתר מנועי החיפוש נלחמים בקידום מניפולטיבי, הם פשוט מעוניינים לספק לגולשים חוויה איכותית יותר הכוללת תוצאות רלוונטיות ואפקטיביות לתחומי החיפוש.

כאן נכנסים אנשי ה-SEO אשר מוודאים שהמידע באתר ובתוכן שייצרנו אכן איכותי בהתאם לתקן האהוד על מנועי החיפוש, וכי הוא ממוקד כיאות במונחים הטובים לנו, איכותי כאמור היא גם בעיני המתבונן, כולל מערכות ממוחשבות כגוגל ופיייסבוק.

אסטרטגיית התוכן תחתור לניצול מיטיבי של התוכן במגוון פלטפורמות אפשרויות (במגבלות התקציב), החל מהפצה ברשתות חברתיות ועד ליחסי ציבור, כרווח נוסף נשתמש בו גם לתוכן באתר אבל כאמור זו עבודה שונה לחלוטין המהווה פעילות משלימה בלבד למערכת השיווקית, מכוונת המכירות.

מאחר ובאמצעות יצירת תוכן איכותי, אנחנו מצטרפים לצד של גוגל המתמקדים באיכות יוצרת עניין, הפכנו מאויב המנהל מלחמה מתמדת עם מערכות הבקרה של מנועי החיפוש, לידיד יוצר תוכן רלוונטי ואיכותי, כך שהכדור עובר למגרש של גוגל, אשר שוקדים כל הזמן על זיהוי חומרים איכותיים וקידומם למקומות ריאלים בתוצאות החיפוש.

אגב את התוכן האיכותי שאנו מייצרים נדאג גם לקדם באתרי חדשות איכותיים (אפילו בלי קישור יוצא) וכך נחזק את “המותגיות” (Brand) בעיני גוגל, מאחר וכיום זהו אחד הפרמטרים המשמעותיים באלגוריתם העדכני הרי שקיבלנו חיזוק מהותי נוסף.

רווח נוסף יהיה קידום ברשתות חברתיות שנבצע באמצעות אותו תוכן.

דילוג לתוכן